Leveranser

Köp, Leveranser & Returer

KÖP

När du har gjort din beställning träffas avtal om köp mellan dig och MGM Group® (Mimo Stockholm AB). En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle finnas, så förbehåller sig MGM Group® (Mimo Stockholm AB) rätten att ändra detta i efterhand.

För att ingå avtal med MGM Group® så måste ni vara fyllda 18 år och därmed myndiga. Om beställd vara är slutsåld eller av annan anledning inte finns på lager så informeras ni per e-post om nytt leveransdatum. MGM Group® förbehåller sig rätten att neka ett köp. Bedrägeri eller försök till bedrägeri polisanmäls oavsett belopp.

BETALNING

MGM Group® använder Klarna betaltjänst för säker betalning, vilket innebär att ni kan handla först och betala senare. Klarna accepterar både kortbetalningar, faktura samt att man delar upp sina betalningar, mer info hittar ni hos klarna.se.

Kortbetalning: Vår betalleverantörer uppfyller kraven för PCI DSS och inga kortnummer sparas eller kommer i kontakt med webbutiken.

Förskottsinbetalning till Bankgiro: du kan välja att förskottsbetala din order via Bankgiro. Då gör du en normal bankbetalning till MGM Group® (Mimo Stockholm AB) och vi ser pengarna efter 1 bankdag normalt. Kontakta kundtjänst.

Förskottsbetalning

Ni betalar ordersumman i förväg på vårt bankgironummer eller kontonummer. Vi utlevererar er order när vi noterat er inbetalning, faktura skickas till den e-postadress ni angivit vid beställning, fakturan är då betald och betaldatum anges på fakturan. Normalt tar det någon bankdag innan vi ser er inbetalning så räkna med lite längre ledtid. 

Swish betalning

Ni betalar ordersumman i förväg på vårt Swish-nummer. Vi utlevererar er order när vi noterat er inbetalning. Normalt tar det bara en bankdag innan vi kan bekräfta er inbetalning. Avtalskund. Enligt avtal.

MGM Group® är skyddad med SSL till din webbläsare, och kommunikationen mellan dig och oss är krypterad.

LEVERANSVILLKOR

Leveranstid

Det finns 2 typer av produkter: lagervara och beställningsvara.

Alla våra lagervaror levererar vi – inom 1-3 vardagar, beställer du beställningsvara Du får ett leveransdatum inom 24 timmar.

Vi erbjuder express leverans på vårt lagersortiment om det är fysiskt möjligt och att speditören accepterar express leverans till er ort. Expressleverans är i princip samma dag leverans eller efter överenskommelse. Leverans sker med det fraktbolag som har bäst logistik på er destination. Om ni bor på en avlägsen ort som inte har någon reguljär transport så får ni räkna med extra leveransdagar som är anpassat till transportbolaget. Norrland har generellt längre transporttider.

Leverans

När er order lämnar vårt lager så aviserar vi er via e-post till angiven e-postadress. Fraktbolaget kommer sedan att avisera er via sms, e-post eller ett samtal för att komma överens om en utkörningstid.

Leverans sker vardagar dagtid om inget annat överenskommits. Om ni av någon anledning inte är anträffbar p.g.a. felaktigt angivit telefonnummer eller av någon annan anledning så förbehåller vi oss rätten att debitera er reala returfraktkostnader samt hanteringsavgifter som påförs oss av fraktbolaget. Det är också kundens skyldighet att söka kontakt med fraktbolaget på den 2:a dagen efter ni fått aviserings om utleverans via e-post från oss.

Räknas ifrån fraktbolagets första kontaktförsök. Bor ni i lägenhet så levereras beställning fram till porten/trottoaren med förutsättning att det är möjligt och lagligt för transportbolaget att göra så, annars så levereras Er beställning till närmsta möjliga avlastningsställe. Sker leverans till hus/fastighet så skall vägen vara i sådant skicka att lastbilen kan vända samt lasta av med bakgavellift, detta förutsätter att underlaget inte är grus, sten eller annat löst eller ojämnt underlag var man inte kan framföra en handtruck. Detta är köparens ansvar undersöka förutsättningarna för leverans med tunglastbil och tungt gods med handtruck samt att informera om detta i förtid.

Kontakta oss för information om lastbil med lyftkran, denna service extra debiteras efter överenskommelse. Ni kan också kontakta oss för offert för bärhjälp eller expressförsändelse.

Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Tiderna för leverans kan variera beroende på ort och fraktbolagets utkörningstider. Ändring eller specificerat leveranstid kan komma att tillföra en extra kostnad hos fraktbolaget. När sändningen ankommit till slutterminal kommer mottagaren aviseras. Om inte sändningen körts ut eller hämtats från slutterminal inom tre (3) dagar efter ankomst så tillkommer extra kostnad för lagerhyra. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras.

Medan chauffören fortfarande är där ska ni kontrollera att antalet kolli stämmer och om några skador kan synas på emballage eller på varan. Det här ska noteras på kvittensen vid mottagandet av leverans innan chauffören åker iväg och innan fraktsedeln är kvitterad.

Vid retur tillkommer extra kostnad för frakt. Vid avbruten beställning som redan skickats iväg tillkommer en extra avgift för att täcka våra kringkostnader. Vid köp av beställningsvaror går det ej längre att returnera era varor eller annullera er order då det specialbeställts specifikt för er beställning direkt från fabriken. Om godset är skadat när vi lämnar ut det. Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när vi haft hand om godset. Vi får samtidigt möjlighet att spåra orsaken och vidta åtgärder så att den inte upprepas. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt.

Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss senast inom sju (7) dagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling. Många gånger vill vi besiktiga skadan. Därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Tag därför snarast kontakt med oss. Kontakta oss via kundservice på hemsidan eller ring oss. Du har upp till 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket hos närmaste ombud. Direkt när försändelsen når angiven adress skickas en avi via sms alternativt post-avi. Om du ej hämtar ut försändelsen inom 14 dagar kommer vi att debitera dig för våra omkostnader i returfrakt till oss, administrativt samt ny frakt.

Vi rekommenderar att ni inte anlitar hantverkare eller tar några andra extra kostnader i samband med er beställning innan varorna har tagits emot och ni har sett att allting är korrekt. Saknas gods gör du så här. Gör anmärkning på fraktsedeln innan du kvitterar godset. Kontakta oss via kundservice på hemsidan eller ring oss. 

Reklamation och Returrätt 

Om man kan visa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya produkter. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Efter uppsättning av varor kan ni ej längre reklamera eller returnera varor. Notera att bränning skiljer sig på kakel och klinker vid olika tillverkningar. Var därför noga med att beställa allt i samma omgång. Behöver du komplettera så kontaktar du vår kundtjänst för att försäkra att det blir samma bränning. 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits.

(Gäller ej vid specialbeställda varor eller företag) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se Eftersom det kan uppstå transportskador och andra skador på gods som returneras vill vi att ni dokumenterar och garanterar att produkterna ska vara hela och rena. Dokumentera med digitalkamera före och efter emballering, bild på hur godset ser ut när ni returnerar. Märk godset med vårt ordernummer. Returfrakten betalas av er och skall levereras till vårt lager. När vi tar emot godset kontrollerar vi om det finns synliga skador på emballage, sedan går vi igenom allt gods som returneras. Eventuella skador som inte är fraktskador faktureras avsändaren. Observera att godset inte skall skickas till utlämningsställe, utan leverans ska ske till Kaserngatan 11, 151 66 Södertälje.

Print Friendly, PDF & Email
Få en offert nu